Проект Панно
ЗМІСТ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП. 2
1.1.Обгрунтування вибору проекту. 2
Зародження розпису по тканині 9
1.2.1. Призначення проектованого виробу. 11
2.1 . Технічна пропозиція . 13
2.1.1. Аналіз моделей – аналогів. 13
2.1.2.Висновок за технічною пропозицією. 14
2.2.1. Опис зовнішнього вигляду. 14
2.3. Розробка технічного проекту. 14
2.3.1.Вибір матеріалів, інструментів та обладнання. 14
2.4. Розрахунок собівартості виробу. 15
3.1. Технологічна послідовність виготовлення виробу. 15
І. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП.
1.1.Обгрунтування вибору проекту.
Панно - це сучасний і дуже стильний спосіб прикрасити будь-який інтер'єр, від житлової квартири до солідного офісу. Ми бачимо подібні твори декоративного мистецтва дуже часто, але рідко замислюємося про те, що ж все-таки таке – панно. Отже, панно - це елемент декору приміщення, який покликаний прикрашати стіни, стелю, а іноді навіть фасади будівель.
Перші панно знайдені в печерах первісних людей – на кам'яних стінах зображували тварин і явища природи. Що це було – бажання прикрасити своє житло, спосіб запам'ятати побачене або захист від злих духів, тепер історики можуть лише здогадуватися про це. Пізніше з'явилися панно з каменю, мозаїки, ліпнини, венеціанської штукатурки. Цей вид творчості став невід'ємною частиною культурного розвитку.
Вважається, що засновником і першовідкривачем декоративного панно для прикраси фасадів є ніхто інший, як сам Леонардо да Вінчі. Звичайно, історія знає безліч інших прикладів, коли декор виконувався таким же чином і істотно раніше. Але саме він створив у цій стилістиці фреску на соборі, де «врізав» декор прямо в стіну (на християнську тему, до речі). Такі настінні декори і зараз можна зустріти в Італії – в середньовіччі така варіація скульптурного мистецтва була дуже популярною. Безпосередньо «панно» як термін з'явилося вже на початку 20-го століття.
Сучасні панно роблять з каменю, мозаїки, тканин, шкіри, фрагментів скла, паперу. Умільці використовують для своїх шедеврів стрічки, бісер, вишивку. Годяться і вельми незвичайні матеріали: кава, крупи, макаронні вироби.
Розрізняють такі види декоративних панно:
тканинні: це всілякі вишиті картини, гобелени та аплікації на тканині. Вони можуть бути виконані вручну або серійно, у формі машинної вишивки;
з каменю: тут найчастіше використовується натуральний камінь - граніт, мармур, базальт та інші. Дуже красиво виглядають панно з каменю в мозаїчній техніці;
дерев'яні – найчастіше, це панно з абстрактним сюжетом, наприклад, різьблені дерев'яні панно з дуба, берези, бука, сосни та інших порід дерева. Іноді їх доповнюють інкрустацією з напівкоштовних каменів, що відмінно виглядає в класичному інтер'єрі;
керамічні - являють собою мозаїчні картини з керамічної плитки, придатні для розміщення у ванній або робочій зоні кухні;
скульптурні - є об'ємними, що якісно відрізняє їх від інших видів панно. Такі міні-скульптури виконуються з гіпсу, фактурної штукатурки, металу;
графічні: на відміну від мальованих або написаних картин, цей вид панно виконується за допомогою сучасних видів друку, включаючи фотодрук. Сюди ж можна віднести репродукції картин;
інші: сюди можна віднести панно ручної роботи, зроблені з використанням самих різних матеріалів (морських черепашок, сухоцвітів, круп і зерен, глини, солоного тіста тощо).
Об'ємні панно – гідна альтернатива 3D-техніки. Дуже красиві і реалістичні прикраси для стін виходять з штучних фруктів і овочів, які можна купити в магазинах для декору і рукоділля. Фруктові композиції ідеальні для кухні. Для спальні більше підійде флористична картина зі штучних квітів (готових або зроблених своїми руками).
Квіти — це досконале творіння створене природою. Квітка з тканини, це дуже оригінальний аксесуар який прикрасить Ваш одяг, сумку, головний убір, внесе шарму у ваш інтер’єр, ну і звичайно, жодна наречена на весілля не обійдеться без такої прикраси.
Історія виникнення квітів з тканини йде корінням в далеке минуле. Перша поява штучних квітів — це III-II століття до н.е. Існує думка, що штучні квіти подарував світові Стародавній Єгипет ,вони були відомі єгиптянам, ще в третьому тисячолітті до нашої ери, але є і ще більш ранні згадки про появу штучних квітів, що відносяться до Древнього Китаю. тут квіти виготовляли з шовку, золота, порцеляни, а також з простіших матеріалів, таких як пір’я, глина та пергамент.
Ченці середньовічної Європи, в основному в Італії та Іспанії, виготовляли штучні квіти в монастирях для потреб храмів; у Франції це мистецтво стало світським, там виникають великі центри ручного виробництва ( Париж, Ліон).
У середньовічній Європі вони проводилися в основному в Італії та Іспанії Найвідомішим штучним квіткою в історії є Золота троянда (лат. — "Rosa aurea"), Яку Папа, глава католицької церкви, в неділю троянд (четвертий тиждень Великого посту у католиків) дарує царственого особі, отличившемуся за минулий рік найбільшою чеснотою.
Класична школа виготовлення квітів з тканини починає свій відлік з 1655 року. Саме цього року домініканські ченці вперше стали застосовувати желатин у квітковому ремеслі, просочення тканини гарячим желатином стала справжньою революцією в мистецтві створення квітів. До цього моменту квіти з тканини в Європі виготовляли шляхом скручування стрічки в клубок або у вигляді плоских розеток, прикрашаючи ними волосся і дамські туалети.
Стрічкові розетки зазвичай приховували в собі маленькі скляні резервуари для духів і парфумерних олій.
До кінця 18 століття Італія, Франція, Богемія, Саксонія і Швейцарія стають основними постачальниками штучних квітів, з’являються новації в мистецтві виготовлення квітів з тканини: спеціалізовані інструменти, нові технології фарбування тканин. На весь 19 століття штучні квіти міцно закріплюються на корсажах, спідницях, капелюшках, віялах, парасольках, лацканах піджаків великосвітських дам і панів.
У Росії штучні квіти з’являються в кінці 18 – початку 19 століть, їх привозять разом з паризькими туалетами і продають на золото поряд з ювелірними прикрасами. З цього часу виготовлення штучних квітів ставати популярним видом рукоділля в Росії, трохи пізніше з’являються спеціальні школи рукоділля, ремесел і витончених робіт, але тільки в 1894 році в Санкт-Петербурзі з’являється перше повне керівництво російською мовою з виготовлення штучних квітів з тканини, воску, паперу та шкіри, яке дає можливість всім бажаючим навчитися цьому витонченому виду мистецтва.
До початку 20 століття в Росії з’являється кілька сотень майстерень. займаються виготовленням штучних квітів. З Франції та Німеччини приїжджають перші майстрині, щоб давати уроки витонченого рукоділля в професійних школах і в жіночих навчальних закладах.
Протягом всього 20 століття в Росії мода на штучні квіти то затухала, то з новою силою починалася знову. До періодам розквіту моди на штучні квіти ставляться кінець 40-х, 50-е і 80-е роки двадцятого століття, в ці періоди крім квітів, які є весільними аксесуарами, з’являлося величезна кількість штучних квітів на прилавках магазинів, і навіть тоді, задоволення придбати собі квіткову бутоньєрку було не з дешевих.
Зараз шовкові композиції є актуальним аксесуаром не тільки жіночого, але і чоловічого костюма, вони вже давно вийшли за рамки весільних туалетів і простують по найвідоміших подіумах світу в колекціях будинку моди «Шанель», Валентино, Гальяно, Крістіана Лакруа та інших відомих дизайнерів. надаючи їм яскраву індивідуальність.
Зародження розпису по тканині
Говорячи про розпис по тканині, ми маємо на увазі найдавніше мистецтво, яке прийшло колись до нас у Європу з Індонезії, у всьому його різноманітті форм і різних технік. Фарбувати тканину почали ще в першому столітті нашої ери. В основному цим займалися в Японії та Китаї. І коли, одного разу, європейці зробили спробу насадити свою власну культуру виробництва тканин, то зіткнулися з величезним опором місцевих виробників. І вже пізніше, порівнюючи свої власні бавовняні ситці з японським батіком, вони усвідомили, що це була не просто данина традиції. Якість забарвлення східних тканин було набагато вище європейського. Справа в тому, що рослинні фарби не линяли при пранні, як це відбувалося з ситцями, пофарбованими аніліном.
Звичайно, європейці перейняли тоді секрети фарбування тканин у японців і китайців, а на початку ХХ століття ще й таємниці розпису. Оскільки з того часу пішла мода на екзотичні мотиви, незвичайні орнаменти і загадкові ієрогліфи, дивовижні колірні рішення і східний етнічний колорит. Причому, нові техніки розпису по тканині стали використовувати не тільки на одязі, а й на різних аксесуарах, спальній білизні, завісах і ширмах, парасольках і полотнах. За допомогою батіка сьогодні можна створити абсолютно неповторний стиль як одягу, так і свого дому або офісу.
Сучасний розпис по тканині досить різноманітний і неповторний. У батіку використовуються художні прийоми не тільки акварелі, а й графіки, і навіть вітражів. А наявні необхідні для цього матеріали дуже спрощують розпис по тканині і дозволяють легко розписати як деталі одягу, так і предмети інтер'єру — штори, ширми, постільну білизну, подушки та покривала.
1.2.Технічне завдання.
1.2.1. Призначення проектованого виробу.
Панно – це один з видів монументального мистецтва, який сьогодні користується великою популярністю в дизайні приміщень. За допомогою нього можна прикрасити будь-який інтер'єр стильно і сучасно. Панно можна повісити і в звичайній житловій квартирі, і в солідному офісі. Це стильний і сучасний спосіб прикрасити будь-який інтер'єр, який надає кімнаті або кабінету незабутню атмосферу. Тим більше, що його можна зробити на будь-який смак і колір. Трохи фантазії – і будь-яка кімната стане частиною приміщення, де панує унікальна і незабутня атмосфера. Панно є елементом для декору приміщень. Воно може стати прикрасою стіни, стелі або навіть фасаду будівлі. Настінне панно – це універсальне рішення для прикраси будь-якого приміщення, може стати незвичайною і унікальною часткою в інтер'єрі приміщення.
Для того щоб урізноманітнити домашній інтер'єр, прикрасити будинок і внести яскраві акценти, можна виготовити рельєфне панно з квітів своїми руками. Приємне проведення часу і прекрасний результат гарантовано.
Панно – це сучасний витвір мистецтва, призначене для прикраси стін у житловому приміщенні. З його допомогою можна внести нові фарби в кімнату, розмежувати простір, прибрати з очей недоліки стін. До того ж це чудова можливість дати застосування своєму творчому потенціалу.
Зараз користуються популярністю панно з живих або штучних квітів. За допомогою квітів можна створити витончений орнамент, об'ємну або рельєфну декорацію. Квіти подобаються всім, значить і панно буде радувати очі кожного члена сім'ї.
При виготовленні панна потрібно дотриматися таких умов:
Підібрати тканину для полотна, для штучних квіток;
Підібрати оздоблювальні матеріали, які відповідали б призначенню панно;
Підібрати малюнок (для нанесення на тканину)
Під час виготовлення дотримуватися гармонійного поєднання кольорів;
Виходячи з призначення виріб має бути не складним у виготовленні.
1.2.2. Вимоги до конструкції виробу.
Основною вимогою до панно є створення святкового настрою. Виріб повинен мати форму прямокутника, на полотні в техніці ці розпису зображений горщик з квітами, окремі квіти виконані с тканини.
Панно оформлено в рамку.
Для панно використано бавовняну тканину.
1.2.3. Вимоги до матеріалів.
Тканина повинна бути міцною, легкою, з високими гігієнічними властивостями, бажано полотняного переплетення. Вона має бути зносостійкою, гігроскопічною. Фізичні та оптичні властивості не повинні погіршуватися під час експлуатації. Тканина має бути доступною, мати помірну ціну.
Тканина для квіток повинна відповідати кольоровій гамі, мати гарні експлуатаційні показники, бути термостійкими, бути доступними за ціною.
II .КОНСТРУКТОРСЬКИЙ ЕТАП
2.1 . Технічна пропозиція .
2.1.1. Аналіз моделей – аналогів.
Опрацювавши різні інформаційні джерела, ми підібрали декілька робіт аналогів.
Зразок №1. Картина вишита стрічками, оформлена в рамку. Композиційний центр – квітки маку, виготовленні стрічками.
Зразок №2. Панно виготовлено шляхом розписом тканини.
Зразок №3. Панно із тканини. Маки присутні як в відкритому виді так і в бутонах.
Зразок №4. Малюнок виконано фарбами. Горщик наповнений різними польовими квітами.
2.1.2.Висновок за технічною пропозицією.
Проаналізувавши декілька моделей ми розробили власний ескіз панно,а саме: для ескізу ми обрали Зразок №4. В Зразку №1 нам сподобалось ідея композиційного центра у виглядів об’ємних маків. В Зразку № 2 обрали ідею виготовлення фону панно. Зі Зразка №3 нами було запозичино ідею виготовлення маків.
2.2. Ескізний проект.
2.2.1. Опис зовнішнього вигляду.
Панно подарункове, призначений для оформлення інтер’єру в побуті. Виріб має форму прямокутника. Краї виробу оформленні рамкою.
На панно зображений горщик с польовими квітами технікою розпис тканини акриловими фарбами. Для оздоблювання використовуються штучні квіти, які виконанні у техніці канзаші.
Рекомендовані розміри: 30 x 20 см.
2.3. Розробка технічного проекту.
2.3.1.Вибір матеріалів, інструментів та обладнання.
Для виконання панно потрібні такі інструменти та матеріали:
Для нанесення малюнка на тканину нам потрібно: акрилова фарба, пензлі білячі № 1, 3, 5.
Для виготовлення квітів потрібно: олівець, ножиці, нитки, вата, праска
Для збору та оздоблення панно використовуємо клей-пістолет.
2.4. Розрахунок собівартості виробу.
Розрахунки матеріальних витрат на панно.
III. ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЕТАП
3.1. Технологічна послідовність виготовлення виробу.
IV. ЗАКЛЮЧНИЙ ЕТАП
4.1.Захист проекту.
Виконавши усі етапи проектно-технологічної діяльності на мою думку нам вдалося досягти поставленої мети. Зібравши інформацію щодо обраного нами об’єкта та проаналізувавши моделі-аналоги, ми створили власний ескіз панно. До об’єкту нашої діяльності підійшли не стандартно з творчим натхненням.
Розробляючи цей проект, я довідалася багато нового й цікавого з історії виготовлення панно, штучних квітів, розпису тканини. У пошуках інформації користувалася не тільки джерелами книг, а й ресурсами Інтернету. Закріпила навички й уміння виготовлення штучних квітів і навчилася нових прийомів обробки деталей.
Робота над проектом навчила мене творчо мислити, робити правильний вибір, передбачати результати проектної діяльності. У майбутньому ці навички мені дуже стануть у нагоді, як у роботі, так і у повсякденному житті.
Комментариев нет:
Отправить комментарий